A. Vogel

A.Vogel staat alom bekend als dé specialist in natuurlijke zelfzorgproducten. Om consumenten goed te informeren over producten publiceert A.Vogel jaarlijks vele media-uitingen, die altijd in lijn zijn met de actuele wet- en regelgeving. Om beter inzicht en controle te krijgen over de status van alle media-uitingen (zowel in het heden als verleden) bouwde ICT-businesspartner Hands on ICT op basis van het Microsoft Power Platform een gebruiksvriendelijke app om dit administratieve proces te automatiseren.

 

Download de klantcase

Wil je deze klantcase nog eens rustig nalezen? Download dan nu de PDF waarin de volledige samenwerking van A. Vogel met Hands on ICT staat beschreven. 

Digitalisering verandert onze economie en samenleving in snel tempo. Niet alleen verwacht de moderne consument van bedrijven dat ze altijd online bereikbaar zijn, voor bedrijven wordt het ook steeds belangrijker om snel te kunnen meebewegen met veranderingen in de markt. Veel bedrijven hebben daarom behoefte aan nieuwe businessapplicaties om flexibel en efficiënt te kunnen werken. A.Vogel, dé specialist in natuurlijke zelfzorgproducten, vormt geen uitzondering op deze regel. Als een merk met grote naamsbekendheid en een goede reputatie hecht A.Vogel er veel waarde aan dat alle media uitingen voldoen aan de actuele wet- en regelgeving. De organisatie zocht een slimme oplossing om beter inzicht en controle te krijgen over de status van alle media-uitingen (zowel in het heden als verleden). IT-businesspartner Hands on ICT bouwde op basis van het Microsoft Power Platform een gebruiksvriendelijke app om dit administratieve proces te automatiseren.

Referenties_A-Vogel

Van plant tot klant

De basis voor het huidige merk A.Vogel werd gelegd
door de Zwitserse fythotherapeut Alfred Vogel (1902-
1996), die bekend stond als een onvermoeibaar
onderzoeker, begenadigd spreker en iemand die als
geen ander de toegevoegde waarde en heilzame
werking van de natuur begreep. Vogel’s kennis en
inzichten legden de basis voor de huidige producten
van A.Vogel, waarvan de werking altijd gebaseerd is op
natuurlijke ingrediënten. A.Vogel heeft het volledige
productieproces in eigen
beheer. In de eigen tuinen kweekt en oogst A.Vogel
een groot aantal planten met heilzame stoffen,
zonder daarbij gebruik te maken van kunstmest en
chemische bestrijdingsmiddelen. Het resultaat?
Een puur eindproduct. Innovatie, onderzoek en
gedegen kwaliteitscontroles zorgen ervoor dat de
zelfzorgmiddelen van A.Vogel voldoen aan de hoogste
veiligheidseisen en aansluiten op de meest actuele
wetenschappelijke inzichten.

Quote

We zijn een A-merk, wat betekent dat al onze communicatie moet voldoen aan de hoogste kwaliteitsstandaard en actuele wet- en regelgeving.

Harry van Loo - Digital marketing- en salesexpert bij A.Vogel

Veel media-uitingen en de hoogste kwaliteitsstandaard

Om consumenten doorlopend en goed te informeren
over zijn producten, publiceert A.Vogel jaarlijks een
breed spectrum aan media-uitingen. Denk bijvoorbeeld aan nieuwsbrieven, (online) artikelen, posts op sociale media en commercials. “Onze website is voor veel mensen een kennisportaal waar zij terecht kunnen met vragen over uiteenlopende alledaagse gezondheidskwesties. Jaarlijks trekt de website dan ook miljoenen bezoekers”, aldus Van Loo. Omdat A.Vogel ook een zelfstandige verkoper is van natuurlijke zelfzorgproducten, moeten alle claims die het bedrijf doet in reclame en media-uitingen voldoen aan strenge regelgeving. Een onafhankelijke keuringsraad beoordeelt alle media-uitingen die A.Vogel publiceert. Een vast projectteam houdt zich binnen A.Vogel bezig met het controleren en volgen van media-uitingen. De centrale vraag is: waar lopen wij risico’s met uitingen zonder dat we dit weten? “Bij een televisiecommercial is dat niet zo’n probleem. Die wordt gekeurd en je hebt een periode waarin je de spot uitzendt. Daarna komt de commercial intern op de plank te liggen en kun je hem opnieuw laten keuren. Zodra je iets online zet, loop je een veel groter risico. Als je een blog of commercial online plaatst, dan staat deze doorgaans voor een lange periode online. Je weet dan niet wat er over een aantal jaar precies mee gebeurt. Online content wordt gedeeld en is veel gemakkelijker te verspreiden”.
Elke goedgekeurde media-uiting krijgt van de
keuringsraad een keuringsnummer dat een jaar
geldig is. En juist het overzichtelijk beheren van die
keuringsnummers was een knelpunt waar A.Vogel
lange tijd mee kampte. De keuringsnummers
werden wel uitgegeven, maar de verantwoordelijke
productmanagers hadden (te) weinig inzicht in welke
keuringsnummers nog in omloop waren en welke
nummers inmiddels verlopen waren. In het laatste geval moet je een uiting offline halen en mag je deze pas weer op internet zetten na een succesvolle herkeuring.

Klantervaring

“Toen we de case aan Hands on ICT voorlegden kwamen zij gelijk met goede praktische ideeën en oplossingen.”

Harry van Loo - Digital marketing & sales expert bij A. Vogel

Compleet en actueel overzicht

Het was duidelijk dat er een slimmer en efficiënter
alternatief moest komen. Toen A.Vogel op zoek ging
naar een oplossing was de link met Hands on ICT
(voorheen Compello) al snel gelegd, aangezien de twee bedrijven al sinds 2013 samenwerken. “Hands on ICT kent onze organisatie en begrijpt hoe onze processen werken. Zij weten de vertaalslag te maken van onze business naar IT”, vertelt Van Loo.

“Ons advies was om te kiezen voor het Microsoft Power Platform als basis voor de applicatie, waarmee je processen kunt automatiseren en zakelijke apps kunt ontwikkelen zonder complexe code’’, zegt Eric Drossaert, Manager Sales bij Hands on ICT. ‘’Het resultaat? Een app waarmee medewerkers aanvragen in het systeem plaatsen en de verantwoordelijke productmanagers automatisch een seintje krijgen als een media-uiting dreigt te verlopen en een nieuwe aanvraag voor een
keuringsnummer is ingediend. Een productmanager
krijgt zo een compleet en actueel overzicht van
alle aanvragen, lopende media-uitingen en de
keuringsnummers die in omloop zijn binnen zijn of haar segment”.

De slimme app draagt op verschillende manieren bij
aan een duidelijke procesverbetering. “Je schrapt veel handmatige administratieve handelingen, creëert veel meer overzicht en voorkomt een hoop fouten. Productmanagers weten bovendien altijd welke keuringsnummers op enig moment in omloop zijn en wat er in het verleden op mediagebied is gebeurd en gemaakt. Zie je dat het keuringsnummer van een blogartikel is verlopen? Dan haal je de tekst nu gewoon direct offline. Alle informatie is netjes gestructureerd in een overzichtelijk systeem. We voeren nu dus helemaal zelf de regie”, aldus Van Loo. “Iedereen binnen A.Vogel heeft toegang tot het systeem en kan in principe een aanvraag doen, maar de eindverantwoordelijkheid ligt bij de productmanagers. De productmanagers krijgen elke maand standaard een mailtje dat laat zien welke
keuringsnummers op het punt staan om te verlopen. De applicatie is zeer gebruiksvriendelijk, waardoor iedereen binnen A.Vogel de nieuwe werkwijze snel onder de knie had”, vertelt Van Loo. Een ander voordeel is dat de app gebruik maakt van Microsoft Outlook. Zodra een medewerker inlogt in Outlook, is hij of zij ook gelijk ingelogd in de app.

De samenwerking met Hands on ICT

Hoewel het voor A.Vogel in principe mogelijk zou
moeten zijn om zelfstandig een gelijkwaardige
oplossing te bouwen op basis van de Microsofttechnologie,
maakte de samenwerking met Hands
on ICT het hele ontwikkelproces wel een stuk sneller
en efficiënter. “Als we alles zelf hadden uitgezocht,
waren we veel meer tijd kwijt geweest en hadden we
waarschijnlijk ook niet alle voordelen even goed benut.
Bovendien werkten we al samen met Hands on ICT.”
Een groot voordeel, vooral omdat Hands on ICT al
jarenlang het beheer doet van de ICT-omgeving en
daardoor de systemen en behoeften van A.Vogel al
goed kende. “Toen we de case aan Hands on ICT
voorlegden kwamen zij gelijk met goede praktische
ideeën en oplossingen”. Voor de toekomst ziet Van Loo
wel meer mogelijkheden voor toepassingen op basis
van het Microsoft Power Platform. ‘’Zeker nu bestaande
processen vaak steeds complexer worden is er meer
behoefte om complexiteit te vertalen naar slimme en
gebruiksvriendelijke oplossingen.”

Geïnspireerd geraakt?

Wil je ook een sterkere brug bouwen tussen je business en IT? En inspireert het voorbeeld van A.Vogel je? Bij Hands on ICT helpen we je graag om met het Microsoft Power Platform slimme applicaties te bouwen die jouw business en processen naar een hoger niveau tillen. Kennismaken? Neem dan net als A.Vogel contact met ons op.

Microsoft Power Platform
Onze expertise

ICT-dienstverlening in de handel

Referenties

Onze referenties

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? 

Neem nu contact op en één van onze medewerkers gespecialiseerd in ICT in de handel neemt direct contact met je op.  

Laat je gegevens achter