Jetmail kiest samen met Hands on ICT de weg vanvernieuwing

Als ISO-gecertificeerd direct mail-bedrijf kan Jetmail veel toonaangevende organisaties tot haar klantenbestand rekenen. De IT-omgeving speelt een cruciale rol binnen de organisatie. Als deze niet goed werkt, kan het bedrijf niet naar behoren functioneren. Continuïteit en beschikbaarheid van de IT-omgeving zijn daarom essentieel. Bovendien hanteert Jetmail strenge veiligheidseisen om ervoor te zorgen dat de gevoelige gegevens van klanten in goede handen zijn. Samen met IT-dienstverlener Hands on ICT zocht Jetmail naar een toekomstgerichte oplossing, die bovendien borgt dat het bedrijf altijd up and running blijft én vernieuwing mogelijk maakt.

 

Quote

“Een veilige en
beschikbare ITomgeving
maakt innovatie mogelijk”

Een beschikbare en veilige IT-omgeving

Jetmail is het grootste direct mail en transactiemail bedrijf van Europa. Het familiebedrijf werd opgericht in 1988 en verzorgt postmailings – volledig in eigen beheer – vanuit haar productiehallen van meer dan 10.000 m2. Hierbij kan het een capaciteit aan van 2.000.000 mailings per dag. Jetmail heeft alle diensten onder één dak: printen, vouwen, couverteren, sealen en verzenden. Om een uitstekende dienstverlening te garanderen, zijn zo’n 55 mensen werkzaam bij Jetmail. Wanneer het flexteam wordt ingeschakeld in drukke tijden kan dat oplopen tot 105 werknemers. De belangrijkste opdrachtgevers van Jetmail zijn verzekeraars, banken, accountteams (zoals loterijen) en overheidsinstellingen. Kwaliteit en veiligheid van data staan daarom hoog in het vaandel. De verschillende ISOcertificeringen van het bedrijf onderstrepen dit helemaal.

Download de klantcase

Wil je deze klantcase nog eens rustig op je gemakt nalezen? Download dan de PDF waarin we uitleggen hoe Hands on ICT samen met Jetmail een toekomstbestendige IT-omgeving heeft gerealiseerd. 

Datalekken vermijden: #1 prioriteit

Zoals bij alle productiebedrijven is continuïteit en beschikbaarheid van systemen voor Jetmail van cruciaal belang. IT vervult een belangrijke rol bij het ondersteunen van de primaire bedrijfsprocessen. Omdat de bestaande centrale systemen technisch en economisch afgeschreven waren, schakelde Jetmail de hulp in van IT-dienstverlener en HPE-partner Hands on ICT. In samenspraak met Hands on ICT werd gekeken naar een toekomstgerichte oplossing, waarbij ook de mogelijkheden zijn besproken die Microsoft biedt met haar public cloudplatform Azure. “Ten eerste moeten we 24/7 beschikbaar zijn. Onze business moet immers altijd blijven draaien. Klanten rekenen op ons!”, vertelt Louis de Jong, General Manager bij Jetmail. Als onderdeel van de dienstverlening komt Jetmail via hun klanten ook met veel vertrouwelijke data in contact, zoals persoons- en adresgegevens. Veiligheid van data is dus erg belangrijk voor de klanten van Jetmail. “We moeten onze klanten kunnen garanderen dat de data die zij ons aanleveren, in vertrouwde handen is”, voegt de Jong toe. De cloud was voor Jetmail geen doel op zich, sterker nog, de eis van een aantal klanten van Jetmail is dat klantendata, het ERP-pakket (MultiPress) en opmaakbestanden in huis (on-premises) opgeslagen en beschikbaar zijn. Wel mag een back-up van deze data in de cloud staan. 

"We moeten onze klanten kunnen garanderen dat de data die zij ons aanleveren, in vertrouwde handen is”

Louis de Jong - General Manager bij Jetmail  

Een beschikbare IT-omgeving

Na een grondige brainstorm- en planningssessie, kon Hands on ICT aan de slag. De IT-businesspartner adviseerde een hyperconverged oplossing op basis van Microsoft Azure Stack HCI en hardware van HPE waarbij een hoge beschikbaarheid gerealiseerd kan worden. “We houden rekening met de ontwikkelingen, eisen en wensen van Jetmail zoals die naar voren gekomen zijn tijdens diverse gesprekken. Daarom stelden we een on-premises oplossing voor, die toekomstvast en cloudready is”, zegt Jeroen Voogd, teammanager bij Hands on ICT. Net zoals de vorige oplossing is de apparatuur dusdanig ingericht dat systemen kunnen uitvallen zonder dat dit resulteert in ongeplande downtime en dataverlies. “Door van twee nodes uit te gaan, kan een cluster gebouwd worden die altijd beschikbaar is. Eén node kan namelijk uitvallen zonder dataverlies of downtime en door beide nodes
van voldoende processorkracht en geheugen te voorzien, is ook de performance gewaarborgd”, vertelt Voogd. Door van een hyperconverged oplossing uit te gaan op basis van Microsoft Azure Stack HCI met HPEhardware wordt ook fors bespaard op de hoeveelheid hardware, ten opzichte van een traditionele oplossing. “De serverkast, die eerst vol zat, is nu bijvoorbeeld nog maar een kwart gevuld”, aldus Voogd. 

Security vooropstellen

Ook voldoet Jetmail dankzij Hands on ICT aan de laatste securitynormen en wordt de software voortdurend up-todate gehouden. “De experts van Hands on ICT staan in voor het beheer van de systemen, zorgen dat alle data veilig wordt bewaard en verzekeren ons dat we beschikken over de laatste softwareupdates”, zegt de Jong. “HPE noemen wij ook wel eens de Mercedes onder de serverparken. Premium kwaliteit staat centraal!”, voegt de Jong lachend toe.

Beheer door Hands on ICT

De ontwikkeling van een klantenportal

 

Intussen finetuned Hands on ICT de HCI-omgeving en wordt er met Jetmail hard gewerkt aan vernieuwing. “Een nieuwe omgeving waarbij de nieuwste software gebruikt wordt, maakt het mogelijk om op een veilige manier een klantenportal – en dus rechtstreekse aansluiting op de software of het machinepark – te faciliteren. Heel wat klanten van Jetmail kunnen zo inzicht krijgen in de actuele status van de opdrachten”, vertelt de Jong. Daarnaast maakt de omgeving automatisering mogelijk. “We bekijken volop de opties met Hands on ICT. We hebben alvast de juiste infrastructuur in huis!”, laat de Jong weten.

Remote werken

 

Ook hielp Hands on ICT Jetmail met het implementeren van Office 365. Door de coronapandemie kwam het hele proces in een stroomversnelling. “Een groot deel van onze medewerkers werkt plotseling thuis, waardoor de behoefte aan goede faciliteiten voor online vergaderen groter werd. Daarom besloten we
om volledig voor Office 365 te kiezen en kijken we met Hands on ICT hoe we bepaalde data, zoals contracten of overeenkomsten, naar de cloud kunnen brengen”, vertelt de Jong. “Bovendien leiden we de medewerkers van Jetmail op en laten we zien hoe ze het best met Office 365 kunnen werken”, zegt Voogd.

Gedaan met zorgen over het eigen beheer

Hands on ICT en Jetmail werkten eerder al succesvol samen. Voor Jetmail was het dan ook een logische keuze om ook nu voor een partnerschap met Hands on ICT te kiezen en een commitment voor een langere termijn aan te gaan. “We kiezen ervoor om alle IT uit te besteden aan Hands on ICT. Zij monitoren alles op afstand en daar zijn wij heel tevreden over”, vertelt de Jong. “Zij beschikken over de juiste technische kennis en geven ons proactief advies. Zo komen IT-consultants om de twee weken bij ons langs. Ze monitoren, kijken naar mogelijke verbeteringen en zijn een aanspreekpunt voor onze medewerkers”, voegt de Jong nog toe. De ondersteuning van Hands on ICT reikt nog een stuk verder. De IT-dienstverlener helpt Jetmail bijvoorbeeld bij het inschrijven op grote offertes van overheidsinstellingen. “Er moet worden beschreven hoe de infrastructuur is ingericht en wanneer bepaalde updates zijn uitgevoerd. Daar helpen we Jetmail graag mee!”, sluit Voogd af.

Referenties

Onze referenties in de industrie

Benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? 

Heb je vragen over Microsoft Azure Stack
HCI of wil je deskundig advies? Neem net als
Jetmail contact met ons op. Onze ICT-specialisten staan voor je klaar en zijn op de hoogte van de ontwikkelingen en uitdagingen binnen de maakindustrie.

Laat je gegevens achter