ICT onvoldoende benut om kwaliteit onderwijs te verbeteren

De vraag die menig school op dit moment bezighoudt: "Hoe kan mijn onderwijsinstelling de kwaliteit van het onderwijs verhogen door de inzet van ICT?" Veel onderwijsinstellingen worstelen met deze vraag, waardoor de gewenste situatie voor hen ver weg is.

Waarom levert ICT niet altijd het gewenste resultaat op?

Het antwoord op deze vraag is dat ICT op dit moment onvoldoende benut wordt. Enerzijds doordat niet alle functies van de systemen optimaal ingezet worden, maar ook doordat de systemen vaak niet ingezet worden om de onderwijskwaliteit te verbeteren.
 

Stappenplan voor de realisatie van een ICT-omgeving

Bij Hands on ICT hanteren wij zes stappen om een juiste ICT-omgeving te realiseren: 
 
  1. Ontwikkel een ICT-visie welke onderdeel is van het onderwijsplan.
  2. Zorg voor borging van de ICT-visie
  3. Stel een krachtige informatiemanager aan.
  4. Creëer draagvlak binnen de organisatie:
    1. Zorg voor betrokkenheid
    2. De leerling als ondersteuner
    3. Ontwikkel programma's die de adoptie vergroten.
  5. Selecteer de juiste ICT-(business)partner
  6. Zorg voor een duidelijk stappenplan

Het bereiken van je uiteindelijke (ICT)-doel is een puzzel waarover je van tevoren goed moet nadenken. Wij kunnen je als onderwijsorganisatie in dit proces ondersteunen.

Productief digitaal samenwerken: download de wihtepaper

Wil je alles weten over productief digitaal samenwerken? Download dan hieronder onze Whitepaper.Mockup_met-button_productief-digitaal-samenwerken-s