De Werkplek Reservering App: voor veilig werken en waardevolle inzichten

Steven Konjer 16 juni 2021

Het 'nieuwe normaal’ begint voorzichtig op gang te komen. Ons werk neemt een hybride vorm aan: deels thuis en deels op kantoor, want het afgelopen jaar ervaarden we dat thuiswerken ook productief kan zijn. Maar die hybride werkvorm vraagt wel van ons om na te denken over de bezettingsgraad op kantoor, om iedereen een veilige werkplek te kunnen bieden. Onze Werkplek Reservering App geeft medewerkers de vrijheid om zelf hun werkplek of vergaderruimte te reserveren en biedt inzicht in de bezetting en populaire kantoortijden. Bovendien is de app voor meer facilitaire zaken in te zetten, dan alleen het reserveren van werkplekken.

Eenvoudig je werkplek reserveren

Met de Werkplek Reservering App krijg je een overzicht van alle werkplekken op kantoor. Je ziet direct welke bureaus nog vrij zijn: per gebouw, per verdieping of per afdeling. Wanneer je een werkplek of vergaderruimte reserveert, krijg je daarvan een bevestiging en de mogelijkheid om de afspraak in je Outlook-agenda te plaatsen. Samenwerken wordt bovendien gemakkelijker, want je kunt zien waar je collega zit of je maakt een reservering voor jullie beiden. Met de reserveringsapp kun je zelf je werkplek kiezen en de app helpt mee om een veilige werkomgeving te creëren.

Direct inzicht en meer voordelen voor werkgevers

Als werkgever is het belangrijk dat je inzicht hebt in wie wanneer op kantoor is en waar werkt. De Werkplek Reservering App geeft je direct een beeld van de bezettingsgraad. Wanneer zijn de piek- en daluren? Wie komt er vaak naar kantoor, wie bijna nooit? Als je de reserveringsapp actief gebruikt, heb je zelfs de mogelijkheid om uiteindelijk te besparen op kantoorruimte door het werken op kantoor en thuis goed te spreiden. Het is dan niet meer nodig om voor elke medewerker een vaste werkplek te verzorgen.

Makkelijk nieuwe collega's onboarden

De Werkplek Reservering App kan ook helpen bij het onboarden van nieuwe collega's. Zijn nieuwe collega's gekoppeld aan een senior-medewerker? Dan kunnen ze eenvoudig zien wanneer hij of zij op kantoor is en een werkplek naast hem of haar reserveren. Op die manier zorg je ervoor dat nieuwe collega's kennismaken met andere medewerkers en jullie bedrijfscultuur, door gewoon op kantoor te kunnen werken.

Hoe werkt de werkplek reservering app?

De app is ontwikkeld met het Microsoft Power Platform en draait binnen je eigen Microsoft 365-omgeving. Het Power Platform werkt op basis van low-code, wat betekent dat de applicatie snel up-and-running is en we niet op maat hoeven te programmeren. Wanneer je al werkt met Microsoft 365 zit het Power Platform vaak inbegrepen bij je licentie en hoef je die niet meer los aan te schaffen. En anders helpen we je bij de aankoop van de juiste licenties. Hands on ICT onderhoudt de Werkplek Reservering App maandelijks en monitort continu de performance. Heb je last van een storing? Dan kun je altijd terecht bij onze service desk.

Meer dan alleen werkplekken reserveren

Het is ook mogelijk om de reserveringsapp breder in te zetten dan alleen voor het reserveren van werkplekken. Bijvoorbeeld voor het aanvragen en reserveren van bedrijfswagens, beperkt materiaal of schaarse apparatuur. Heb je specifieke wensen, zoals gecontroleerd voorraadbeheer of uitgebreide managementrapportages? Ook dat is mogelijk met onze app.

Gratis demo van de werkplek reservering app

Met de Werkplek Reservering App reserveren medewerkers eenvoudig hun werkplek op kantoor en krijgen werkgevers waardevolle inzichten, o.a. in de bezettingsgraad. Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? Onze consultants vertellen je er graag meer over. Vraag nu vrijblijvend een gratis demo aan. Of neem contact op met mij, Steven Konjer, om de Werkplek Reservering App op je omgeving te installeren.

Whitepaper de moderne werkplek