
Het monitoren en onderhouden van een IT-omgeving vergt aanzienlijke inzet en tijd. Dit is vaak een knelpunt voor IT-teams. Binnen de Yourdiensten zoals YourServer, YourSwitch en YourFirewall maken we gebruik van ons monitoringsysteem om alle componenten in de gaten te houden. Voor het bewaken richten we thresholds in, zodat we op tijd kunnen ingrijpen wanneer er een incident dreigt te ontstaan. Voor een vast maandelijks bedrag nemen wij deze monitoringstaak van je over.
Met YourMonitoring houden we 24/7 zicht op de status van je componenten, zodat je tijdig geïnformeerd bent over de status van je componenten. Zo houd je grip op de ICT-componenten binnen je organisatie.
Door gebruik te maken van YourMonitoring worden componenten, op basis van standaard beschikbare templates, opgenomen in de monitoring en door de Managed Services afdeling van Hands on ICT gemonitord.
Met YourMonitoring houden we realtime inzicht in je componenten, waardoor je niet voor verrassingen komt te staan. Deze proactieve monitoring stelt je in staat om snel te reageren bij events.
Door vroegtijdige detectie kunnen we proactief reageren op problemen voor een optimale bedrijfsprestatie.
We verhogen hiermee je IT-security dankzij voortdurende controles en snelle probleemoplossing.
Binnen YourMonitoring kunnen we elk apparaat dat is aangesloten aan het netwerk opnemen. Denk hierbij aan printers, IoT-apparaten, Scada’s, handscanners, UPS’en, etc. Feitelijk alles wat een IP-adres heeft, kan door ons gemonitord worden op beschikbaarheid.
Binnen onze YourMonitoring-dienst maken we gebruik van ons monitoringsysteem om componenten 24/7 in de gaten te houden. We monitoren standaardcomponenten, maar kunnen de tool ook inrichten voor bedrijfsspecifieke componenten. Voor het bewaken richten we thresholds in, zodat we op tijd kunnen ingrijpen wanneer een asset uitvalt of niet meer naar behoren functioneert. Onze monitoringstool genereert rechtstreeks een melding naar ons ticketsysteem.
Niet elke melding is even relevant of heeft een hoge prioriteit waardoor deze direct opgepakt moet worden. Dit hangt af van de SLA, het soort bericht, de ernst van de melding, het type component, etc. Jouw organisatie kan het beste de aard van de melding beoordelen. Voordat we starten met de YourMonitoring-dienst zullen wij daarom altijd samen met jou bepalen welke meldingen door ons worden opgepakt en welke meldingen direct doorgezet kunnen worden naar jouw organisatie. Wij volgen de meldingen op binnen ons servicewindow van maandag t/m vrijdag tussen 7.30 uur en 17.30 uur.
Wil je ook dat meldingen buiten ons servicewindow worden opgepakt? Dan kun je hiervoor apart 24/7 standby afnemen zodat we altijd klaarstaan om je te helpen. Alle meldingen die bij ons binnenkomen en waar ons team mee aan de slag gaat, worden op basis van nacalculatie gefactureerd.
Blijkt uit onze monitoring dat het component weer naar behoren werkt, dan zullen wij hier ook direct een melding van naar je toesturen, zodat je op de hoogte blijft van de status.
Een apotheker heeft meerdere medicijnkastjes in YourMonitoring opgenomen. Eén van deze medicijnkastjes werkt niet naar behoren. Er wordt direct een melding vanuit onze monitoringstool naar ons ticketsysteem gestuurd. Voor het betreffende component is bepaald dat Hands on ICT deze meldingen direct mag opvolgen. Hands on ICT gaat hiermee aan de slag en stuurt een melding naar de klant zodra het ticket is opgelost.
Wil je weten meer weten over onze YourMonitoring dienst? Lees dan onze brochure waar deze dienst tot in detail staat beschreven.
YourMonitroing is onderdeel van Your365: ons complete ICT-diensten aanbod. Your365 omvat een scala aan diensten die wij voor je kunnen uitvoeren. Op basis van jouw wensen en eisen komen we tot de juiste samenstelling van diensten, welke naadloos passen bij jouw organisatie en werkwijze.
Met Your365 ben je verzekerd van een toekomstbestendige en up-to-date ICT-omgeving, die wij 365 dagen per jaar ondersteunen met onze expertise. Zo heb jij volledige focus op je business.
Voor elke branche is er een oplossing. Hands on ICT heeft zich echter binnen deze branches gespecialiseerd, waardoor we vanuit een uitgebreide expertise organisaties kunnen adviseren en helpen met het inzetten van de beste oplossing. Bekijk hier welke oplossingen we bieden.
Onze mensen zijn stuk voor stuk ervaren ICT-specialisten met een berg aan ervaring. Gedreven en met plezier zijn ze iedere dag op zoek naar die kleine verbetering of innovatie, waardoor onze klanten nóg beter kunnen presteren. Onze consultants staan je dan ook graag te woord. We kijken graag samen met jou naar de uitdagingen die je hebt en adviseren je over een passende beheeroplossingen.